×
KONAKLAMA
YEME & İÇME
BALON TURU
GEZİLECEK YERLER
KÜLTÜR & TURİZM
ULAŞIM
 
TR  |  EN
Sürdürülebilir Şehirler Projesi II – Ek Finansman Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti Alımı İlanı (URGUP-C1)
 6 Ağustos 2024

İLGİ BİLDİRİM İLANI (REOI)

(DANIŞMANLIK HİZMETLERİ – FİRMA SEÇİMİ)

 TÜRKİYE

SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİRLER PROJESİ II  – EK FİNANSMAN

 Kredi No.: P170612

 İşin Adı: Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti

Referans No. : URGUP -C1

 1. İLBANK (bundan sonra "Borçlu" olarak anılacaktır), Sürdürülebilir Şehirler Projesi II - Ek Finansman (SCP II-AF) kapsamındaki harcamaların karşılanması için Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası'ndan (IBRD) ("Banka")  finansman (bundan sonra "Kredi" olarak anılacaktır) sağlamış olup, Kredinin bir kısmını Alt-Kredi yoluyla Ürgüp Belediyesi (bundan sonra İşveren olarak anılacaktır) “Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmeti” sözleşmesi kapsamındaki ödemeler için kullanacaktır.

 2. Danışmanlık Hizmetleri; Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali için mevcut proje tasarımının gözden geçirilmesi (izlenmesi) ve inşaat kontrollüğünün yapılmasını kapsayacaktır (bundan böyle “Hizmetler” olarak anılacaktır).

3. Görevler için ayrıntılı İş Tanımı (TOR) aşağıdaki internet adresinde bulunabilir: https://urgup.bel.tr/urgup/duyuru

 4.Ürgüp Belediyesi uygun danışmanlık firmalarını (“Danışmanlar”) söz konusu Hizmetleri sağlamaya yönelik ilgi bildirimlerini sunmaya davet etmektedir. İlgilenen danışmanlar, Hizmetleri gerçekleştirmek için gerekli niteliklere ve deneyime sahip olduklarını gösteren bilgileri sunmalıdır.

 5.  Bir danışmanlık firmasının, görevler için tek başına tamamen yeterli olduğunu düşünmesi halinde, ilgi bildirimini tek başına sunabilir, çünkü danışmanların yabancı veya yerel başka herhangi bir firma(lar) ile ortaklık kurma zorunluluğu bulunmamaktadır. Alternatif olarak, eğer danışmanlar görevler için niteliklerini ve kabiliyetlerini artırmak amacıyla ortaklık kurmayı tercih ederlerse, bu tür ortaklıklar Ortak Girişim (yani ortak girişimin tüm üyeleri müştereken ve müteselsilen sorumlu olacaktır) ve/veya Alt Danışmanlar (yani Danışman, alt danışmanın hizmetleri de dahil olmak üzere sorumlu olacaktır) şeklinde olabilir.  Bir birliktelik söz konusu olduğunda, Danışmanlar İlgi Bildirim dosyalarında (a) birliğin oluşturulma gerekçesini ve (b) Ortak Girişim üyelerinin ve/veya alt danışmanların birliğe dahil edilmesi önerisini haklı çıkarmak için Ortak Girişimin her bir üyesinin ve/veya her bir alt danışmanın görevi yerine getirmek için öngörülen rolünü ve ilgili niteliklerini açıkça belirtmelidir. İlgi Bildiriminde yukarıdaki açıklamanın yapılmaması, Ortak Girişimin listeye alınmaması riskini doğurabilir. Listeye alınma amacıyla ilgi bildirimlerinin değerlendirilmesinde sadece Ortak Girişim üyelerinin niteliklerinin dikkate alınacağını, önerilen alt danışmanların niteliklerinin dikkate alınmayacağı hatırlanmalıdır.

 6. Liste için belirlenen kriterler şunlardır:

Genel Deneyim:

          i.            İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren ana faaliyet olarak Danışmanlık Hizmetlerinde en az 10 (on) yıllık genel deneyime sahip olmak,

       ii.            İlgi Bildirimlerinin sunulacağı son başvuru tarihinden itibaren son 10 (on) yıl içerisinde Uluslararası Finansal Kuruluşları (UFK) tarafından finanse edilen projeleri başarıyla tamamlamış olmak, tercihen Dünya Bankası tarafından finanse edilen,

 Özel Deneyim:

         i.            Son 10 yılda, ihtiyaç duyulan hizmetlere büyüklük, benzerlik ve karmaşıklık bakımından benzer danışmanlık hizmetleri -tercihen yenilenebilir enerji sektörü- deneyimine sahip olmak,

       ii.            Bölgede (Türkiye) deneyimli olmak ve yerel standart ve mevzuatlar hakkında tecrübeye sahip olmak,

 Yönetim ve Personel Kapasitesi:

          i.            Danışmanlar İş Tanımında tanımlanan hizmetlerin yerine getirilmesi için kilit uzmanların mevcut olduğunu ve/veya kilit uzmanlara erişiminin olduğunu ispat etmelidir,

       ii.            Danışmanlar hizmetlerin sağlanmasına yönelik elverişli idari ve finansal kapasiteleri olduğunu ispat etmelidir.

 7. Yukarıdaki listeye alma/seçme kriterlerini karşılamadaki niteliklerini ve deneyimlerini göstermek için Danışmanların asgari olarak aşağıda listelenen destekleyici belgeleri sunmaları gerekmektedir.  Bir danışman firma, ana şirketin, kardeş şirketin, yan şirketlerinin veya çalışanlarının değil, yalnızca kendi niteliklerini ve deneyimini kullanabilir.

(i)                 Firmanın bulunduğu ülkenin ilgili resmi makamı tarafından düzenlenmiş firma kuruluş/ticaret/tescil belgeleri.

(ii)               Firmanın temel iş alanlarını içeren şirket kitapçığı; ve

(iii)              Benzer sözleşmeler hakkında bilgi sağlamak adına doldurulmuş Form-1 (bu İlgi Bildirimi ekinde yer almaktadır). Bu tabloda sunulan sözleşmeler, sözleşmenin adı ve referans numarası, sözleşme kapsamının kısa bir açıklaması, sözleşme tutarı, sözleşme periyodu, işverenin adı ve görevin gerçekleştirildiği ülke ve Danışmanın sözleşmedeki rolü bilgilerini içermelidir. Tamamlanmış sözleşmelerin tamamlanma sertifikalarının kopyalarının/İşverenlerinin referanslarının İlgi Bildirimi dosyasında sunulması gerekmemektedir. Sonraki aşamada, tekliflerin sunulması sırasında, İşveren listeye giren danışmanlardan bu tür destekleyici tamamlama sertifikalarını sunmalarını talep edebilir.

 8. İlgilenen Danışmanlar, Dünya Bankası'nın çıkar çatışmasına ilişkin politikasını ortaya koyan "IPF Borçluları için Satın Alma Düzenlemeleri" (Temmuz 2016, Revize Kasım 2017 ve Ağustos 2018) ("Satın Alma Düzenlemeleri") Bölüm III, paragraf 3.14, 3.16 ve 3.17'ye özellikle dikkat etmelidirler.

 9. Danışmanlık seçimi, Satınalma Düzenlemelerinde tanımlanmış olan Danışmanın Niteliklerine Dayalı Seçim (CQS) yöntemine uygun olarak yapılacaktır.

 10.  Aşağıdaki adresten 09:00 – 17:00 saatleri arasında daha fazla bilgi alınabilir.

 11.  "Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Danışmanlık Hizmetleri" başlığı altında açıkça belirtilecek olan ilgi bildirimlerinin yazılı olarak bir basılı kopyasının aşağıda belirtilen adrese şahsen veya kargo ile ve dijital kopyasının ise info@urgup.bel.tr adresine e-posta ile 26 Ağustos 2024 saat 16:00'ya kadar ulaştırılması gerekmektedir. İşveren, yukarıda belirtilen tarihten sonra gelen başvuruları reddetme hakkını saklı tutar.

 Ürgüp (Nevşehir) Belediyesi

 Fen İşleri Müdürlüğü

 Dikkatine: [Mustafa ÖZKAN- Tekniker]

 Adres: Cumhuriyet Mahallesi Atatürk Bulvarı No:40 Ürgüp/NEVŞEHİR

Tel: 0 384 341 4008

Fax: 0 384 341 4226

E-mail: info@urgup.bel.tr

Ekler: Form 1 (Benzer Sözleşmeler)

 

Ek: Form-1 (Benzer Sözleşmeler)

 

Danışman Firmanın Adı:______________ (Ortak Girişimin her bir üyesi için ayrı bir form eklenmelidir)

  


 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ

SÜRDÜRÜLEBİLİR ŞEHİRLER PROJESİ II EK FİNANSMAN

SAHA KONTROLLÜĞÜ HİZMETİ DANIŞMANLIĞI

İŞ TANIMI

Ürgüp Belediyesi Güneş Enerji Santrali (GES) Projesi İnşaat Kontrollüğü Servisleri Danışmanlık Hizmeti

1       Giriş ve Arka Plan

Dünya nüfusunun artması ve sanayinin büyümesiyle birlikte enerjiye olan talep de her geçen gün artmaktadır. Türkiye artan bu enerji talebini karşılamak için fosil yakıt ithal eden ülkelerden biridir. Enerji talebinin sürekli artması, fosil yakıt ithalatının artmasına ve Türkiye'nin cari açığının artmasına yol açmaktadır. Ayrıca fosil yakıtlardan enerji üretiminin artması, çevreye verilen zararın artmasına neden olmaktadır.

Artan enerji talebinin karşılanması, ithalat harcamalarının azaltılması, ülkenin enerji üretiminde geleceğe hazırlanması ve enerji kaynaklarının potansiyelinden faydalanılması amacıyla Türk hükümeti tarafından kimi düzenlemeler yapılmıştır. Yenilenebilir enerji üretimini kolaylaştırmak için yasal dayanağın ve mali destek programlarının geliştirilmesi yapılan kimi düzenlemeler arasında yer almaktadır. Ayrıca uluslararası anlaşmalara katılım yoluyla temiz enerji üretimi ve tüketimine yönelik hedeflerin belirlenmiştir.

Yerel yönetimler, Türkiye'nin ekonomik ve ekolojik sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında azımsanamaz bir rol oynamaktadır. Türkiye İstatistik Kurumu'nun 2021 yılı verilerine göre nüfusun yüzde 93,2'sinin il ve ilçe merkezlerinde yaşadığı bilinmektedir. Nüfusun yoğun olduğu bölgelerde ekonomik hareketlilik, kalkınma düzeyinin artmasına neden olarak ulaşım, su ve gıda güvenliği, atık yönetimi, enerji, çevre, iklim değişikliğiyle mücadele gibi çeşitli alanlarda yeni ihtiyaçlara yol açmıştır. Bu nedenle belediyeler şehirlerin yönetiminde hayati bir rol oynamaktadır.

Belediyeler zaman zaman bu konularda proje geliştirmekte, projeler için yeterli finansmanı bulmakta ve projeleri hayata geçirmekte zorluk yaşamaktadır. İLBANK bir finans kuruluşu olarak, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazının azaltılması, belediyelere yapılan yatırımlarla afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturmak, belediyelerde çevreyi iyileştirmek ve kirliliği azaltmak, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için belediye düzeyinde kurumsal kapasiteyi geliştirmek ve verimliliği artırmak amacıyla sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik destek sağlamaktadır.

İLBANK, projeyle bütçe kaynakları yeterli olmayan, teknik ve uygulama kabiliyeti sınırlı olan belediye ve il özel idarelerine, geliştirilmekte olan projelerle destek sağlayarak hava kirliliğinin, çevresel etkinin ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına, nitelikli istihdamın desteklenmesine, modern, sağlıklı ve kendi kendine yeten enerji üretiminin teşvik edilmesine, ekonomik etkilerin ve yatırımların artırılmasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Belediyelerin enerji ihtiyaçlarını sürdürülebilir bir şekilde karşılayabilmeleri amacıyla yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak amacıyla belediyelere GES projeleri için alt krediler sağlanmaktadır. Yenilenebilir enerji tesislerinin uygulanmasıyla, idari binalar, toplumsal spor ve kültür merkezleri, su temini ve su arıtma tesisleri ve kamu aydınlatması dahil olmak üzere kamu tesisleri, şebeke elektriğine olan bağımlılıklarını telafi edebilecektir. Lisanssız yenilenebilir enerji düzenlemeleri, belediyelerin elektrik maliyetlerini önemli ölçüde azaltmasına olanak tanıyacak ve sera gazı emisyonlarında azalmanın yanı sıra uyum ve afetlere karşı dayanıklılığın artmasını sağlayacaktır.

SŞP II EF kapsamında kurulacak güneş enerjisi projeleri ilin sürdürülebilir enerji üretimine katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu program temiz enerji konusunda farkındalık yaratacak ve belediye çalışanlarına ve özel sektör katılımcılarına güneş enerjisi santrallerinin tasarımı ve uygulaması konusunda deneyim kazandıracaktır.

1.1         Projenin Tanımı

SŞP II-EF kapsamındaki enerji projeleri, sürdürülebilir kentsel gelişim ve sermaye yatırımı için ihtiyaç duyulan teknik ve mali yardıma bir yanıttır. Bu istisnai talep, toplu taşıma, su ve sanitasyon, katı atık yönetimi, enerji, çevre, afet ve iklim direnci ile sosyal altyapının iyileştirilmesine yönelik yatırımların belirlenmesini içermektedir.

EF, yenilenebilir enerji projelerinin planlanması ve uygulanması konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak için İLBANK'ın belediyelere GES projelerini finanse etme konusunda destek vermesine olanak tanır. Programın etkisini ve kalkınmanın etkinliğini artırmayı hedefleyen sürdürülebilir şehirler yaklaşımının hem sektörel hem de mekansal olarak yaygınlaştırılması konusunda İLBANK'a, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ne ve Dünya Bankası'na imkan tanımaktadır.

SŞP II EF özellikle şehrin afetlere karşı dayanıklılığı ve iklim değişikliğinin etkilerinin azaltılması ve risklerine ilişkin proje yaklaşımlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. AF, iklim değişikliği risklerine karşı giderek daha duyarlı hale gelen şehirlerde iklim değişikliğine uyum önlemlerinin hafifletilmesine ve güçlendirilmesine yatırım yapma araçlarını sağlamaktadır.

EF aşağıda detaylı açıklandığı gibi Belediye Yatırımları (Bileşen A) ve Proje Yönetimi (Bileşen B) olmak üzere iki bileşeni desteklemektedir:

Bileşen A - Belediye Yatırımları (496 milyon Avro): Bu bileşenin ölçeği, kaliteli, sürdürülebilir ve dayanıklı toplu taşıma, su ve atık su, katı atık yönetimi, afet risk yönetimi, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerjiye erişimi iyileştirmek ve kentsel çevreyi, belediye yangınla mücadele hizmetlerini ve sosyal altyapıyı iyileştirmek için talebe dayalı belediye altyapı yatırımları ve hizmet yatırımlarını finanse etmek üzere genişletilmiştir.

Bileşen B - Proje Yönetimi (4 milyon Avro): Bu bileşen, program/proje yönetimi, raporlama, izleme ve değerlendirme (İ&D), denetim ve proje iletişimleriyle ilgili mal alımı, danışmanlık hizmetlerini finanse etmektedir.

1.2      Kurumsal Roller:

Dünya Bankası, finansör olarak, Kredi Anlaşması'nda belirtildiği üzere İLBANK'a düzenli kontrolörlük ve uygulama desteği sağlayacaktır.

İLBANK bir finans kuruluşu olarak, belediyelere yapılan yatırımlar yoluyla belediyelerde çevrenin iyileştirilmesi ve kirliliğin azaltılması, sürdürülebilir kalkınma yatırımları için belediye düzeyinde kurumsal kapasitenin geliştirilmesi ve verimliliğin arttırılması, su ve atık su hizmetlerinin iyileştirilmesi, uygun maliyetli ve erişilebilir toplu taşıma, sürdürülebilir, güvenli ve çevreci katı atık yönetimi, sera gazı emisyonlarının azaltılması, afetlere ve iklim etkilerine karşı dayanıklılık oluşturulması gibi sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda birçok projeye finansal ve teknik destek sağlamaktadır.

İLBANK, proje faaliyetlerinin uygulanmasının izlenmesinden, bu faaliyetlerin yürütülmesinin gözetiminden ve istenilen sonuçlara ulaşılmasının sağlanmasından sorumludur.

İLBANK, projenin Dünya Bankası'nın çevresel ve sosyal standartlarına ve satın alma düzenlemelerine uygun olmasını sağlamaktadır. İLBANK, belediyelere ihtiyaç duyulan satın alma, uygulama ve denetim konusunda ek destek sağlayacaktır.

Ürgüp Belediyesi (İşveren), ‘DSI Yüklenicisi’ olarak adlandırılan bir müteahhitten tasarım, tedarik ve kurulum (DSI) hizmetlerinin ve aynı zamanda ‘Danışman’ olarak adlandırılan bir danışmanlık firmasından kontrolörlük hizmetinin satın alınmasından sorumlu sözleşme makamıdır. Danışmanlık hizmetleri bu İş Tanımının ve söz konusu görevin konusudur. Ürgüp Belediyesi, projenin etkili bir şekilde uygulanmasını sağlamak için yerel düzeyde bir proje uygulama birimi (PUB) kuracaktır.



ÜRGÜP Belediyesi
Çözüm Merkezi